Omtale; Når sannheten banker på av Lucy Clarke

I fjor var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av romanen Når sannheten banker på av av Lucy Clarke. Jeg har til slutt lest den og i dag kommer omtalen.

Beskrivelse fra forlaget
Etter at Elle lånte ut huset sitt, har ingenting føltes helt som det skal

JEG ER I HUSET DITT

Det virker kaldt. Noe har skjedd. En ubehagelig følelse av at noen følger med på alt hun gjør.

JEG ER I HODET DITT

Kanskje er det noe Elle innbiller seg? Hun er forfatter, og fantasien er tross alt et av hennes fortrinn. Og likevel. Hver eneste trussel later til å bunne i noe personlig. Som om noen har avdekket hemmelighetene som tar nattesøvnen fra henne.

OG NÅ VET JEG HVA HEMMELIGHETEN DIN ER

Elle blir mer og mer redd og føler seg paranoid. Huset blir et fengsel. Noen er i ferd med å bryte seg inn i hennes fortidige liv. Og hun har gitt vedkommende anledning.

Mine tanker om boka
Det er en sånn psykologisk thriller hvor en lurer på om fortelleren har en skrue løs eller ikke. Og det er sånne bøker jeg liker. Boka er velskrevet og den kryper innunder huden på deg mens en kjenner på ubehaget. Den kan definitivt anbefales.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge