Omtale; Bernard banker på av Ellen Mari Thelle

Ifjor fikk jeg tilsendt et leseeksemplar av romanen Bernard banker på av Ellen Mari Thelle. Jeg har nå lest den og i dag kommer omtalen av boka.

Beskrivelse fra forlaget
- Døde den nå? hvisker jeg. Jeg setter meg på huk. - Jeg tror den døde, svarer du og bøyer deg ned. Jeg legger avisen over, dytter litt på den. - Den er død. Jeg løfter opp fuglen, bærer den med meg bort til søppelrommet. Du kommer etter, holder opp døren for meg. Jeg kaster myrsnipa i en av de grå dunkene. - Trenger du en kaffe? spør jeg på vei ut. Bernard banker på er en roman om å håpe og vente. Om at det aldri er for sent. Og at det plutselig kan være det.

Mine tanker om boka
Personlig syntes jeg det var en fin bok og jeg falt for skrivestilen og språket til forfatteren. Hvis en er på jakt etter en bra og kort roman, kan denne anbefales.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge