Review; Aru Shah og dommedagsdansen av Roshani Chokshi

For en stund tilbake fikk jeg tilsendt et leseeksemplar av fantasy-romanen Aru Shah og dommedagsdansen av Roshani Chokshi fra forlaget. Jeg har til slutt lest den og i dag kommer omtalen av boka.

Beskrivelse fra forlaget
Aru må som vanlig tilbringe høstferien hjemme på museet sammen støvete statuer. Når tre klassekamerater dukker opp på overraskelsesbesøk, må hun imponere dem med ... noe. Bare synd at hun i farten fryser tiden og slipper løs en eldgammel demon som har til oppgave å vekke ødeleggelsens gud. Første bok i en ny serie, perfekt for fans av bøkene om Percy Jackson og Amuletten!

Mine tanker om boka
Aru Shah og dommedagsdansen er definitivt en actionfylt fantasy-bok som fenger. Den forteller om mobbing, utenforskap og hinduisme på en fin måte. Boka viser også at ikke alle helter er hvite gutter/menn, men kan også være jenter/kvinner med indisk opphav. Jeg vil gjerne lese mer fantasy (og bøker generelt) hvor helt(innen) ikke går innunder den standard "hvit, kristen mann". Rett og slett fordi at jeg vil tro de fleste har lyst til å se seg selv representert som hovedperson(er) i en bok.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge