Boktips til årets Mammutsalg

Den 15. februar begynner årets Mammutsalg, noe jeg definitivt gleder meg til. Jeg har allerede forhåndsbestilt noe over 10 titler, tror det var 12-13 hvis jeg ikke husker helt feil. Jepp, noen av oss kan være litt "ekstreme" til tider. Det er ikke noe som heter for mange bøker, bare ikke nok bokhyller.

Uansett, siden det er såpass mange titler på Mammutsalget, tenkte jeg at jeg ville lage en liste over mine boktips til salget, sånn i tilfelle noen var på jakt etter litt inspirasjon.

Skjønnlitteratur
  • Bienes historie av Maja Lunde
  • Bursdagsgaven av Sue Monk Kidd
  • Charlotte av David Foenkinos
  • Den underjordiske jernbanen av Colson Whitehead
  • Der krepsene synger av Delia Owens
  • Det ble natt i Caracas av Karina Sainz Borgo
  • Gileads døtre av Margaret Atwood
  • Jenta som skrev ensomhet av Shin Kyiung-Sook
  • Den siste vikingkongen - keiserens leiesoldat av Jan Ove Ekeberg
  • Nickel-guttene av Colson Whitehead

Faglitteratur
  • En amerikansk slaves liv av Frederick Douglas (feilaktig lagt innunder skjønnlitteratur på Mammutsalget)
  • Det jeg skulle ha sagt - Håndbok mot seksuell trakassering av Anja Sletteland og Hannah Helseth
  • En seksti under av Tor-Håkon Håvardsen
  • Elsket og savnet - En gravferdskonsulents betroelser av Anne Marie Brenne
  • Otto Ruge - hærføreren av Tom Kristiansen

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge