Omtale; Aru Shah og dødssangen (Pandava-serien 2) Roshani Chokshi

For lenge siden var jeg heldig nok til at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av fantasy-romanen Aru Shah og dødssangen (Pandava-serien 2) Roshani Chokshi fra forlaget. Jeg har nå lest den og i dag kommer omtalen.

Beskrivelse fra forlaget
Aru har så vidt vennet seg til tanken på at hun er en reinkarnert pandava og datter av tordenguden når panikken bryter løs i Andreverdenen. Kjærlighetsgudens pil og bue er blitt stjålet, og i tyvens hender forvandler pilene mennesker til nådeløse drapszombier.

Med en sterk jente i hovedrollen og hinduistiske myter som bakteppe har Chokshi skapt et fargerikt, actionfylt univers med umiddelbar appell til slukeleserne der ute.

Roshani Chokshi (f. 1991) hadde skrevet en rekke ung- domsromaner før hun kom med første bok i Pandava-seri- en. Aru Shah seilte rett inn på pallplass i New York Times og spås å være hennes store gjennombrudd. Chokshi er født og oppvokst i USA og har filippinsk og indisk bakgrunn.

Mine tanker om boka
Jeg hadde sans for den første boka i serien og denne boka skuffet ikke. Det er action og en god del humor som gjorde at jeg fikk meg en god latter til tider. Det er i tillegg nokså kjekt å se at personer med indisk opphav, samt hinduistiske myter er representert.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge