Omtale; Lille Linerle av Myriam H. Bjerkli

I jakten på noe krim, endte jeg opp med å låne Lille Linerle av Myriam H. Bjerkli på biblioteket, og nå kommer omtalen.

Beskrivelse fra Goodreads
Sju år gamle Mari leker på stranda utenfor huset der hun bor. Det er en regntung oktoberdag og mamma har besøk av den nye kjæresten sin, Petter. Mari liker ham ikke. Hun drømmer om at den ordentlige pappaen hennes - som hun bare husker fra et sort-hvitt-bilde hun har på nattbordet - en dag skal komme på besøk. Det finnes mange eksempler fra virkeligheten på unge jenter som blir holdt fanget av usle menn. Noen av dem i årevis. Ofte i mørke kjellere, i helt vanlige boligområder, der ingen aner hva som foregår innenfor naboens vegger. Kunne det samme skjedd i Kodal, det fredelige, lille tettstedet rett utenfor Sandefjord?

Mine tanker om boka
Lille Linerle var nok en av de bøkene som jeg leste ut i løpet av en kveld fordi den var såpass spennende. Noe av det som derimot irriterte meg var den logiske bristen de to siste sidene, da det er heller tvilsomt at vedkommende hadde sluppet unna med det hadde det skjedd i virkeligheten.

Comments

  1. Enig med deg, dette er en slukebok, selv om jeg syntes den var litt i overkant ekkel i begynnelsen :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge