Omtale; Dette skjer ikke av Ida Lórien Ringdal

Under Dewey's Readathon i oktober leste jeg noen diktsamlinger. Dette skjer ikke av Ida Lórien Ringdal var en av dem og nå kommer omtalen.

Beskrivelse fra forlaget
det er litt morsomt hvordan jeg ruser meg 
med sukker, alkohol, sobril, sex, likes og drugs når jeg bare er avhengig av kjærligheten du ikke gir meg 

Dette skjer ikke, sier du om det du nesten ikke kan tro er i ferd med å skje. Litt som barnet som kniper øynene sammen i håp om å være et annet sted når det åpner dem igjen. Litt som den voksne som vet at å være et annet sted ikke nødvendigvis er noe bedre. Du får bare leve med at det er uvirkelig. Å leve.


Mine tanker om boka
Personlig likte jeg diktsamlinga, kanskje litt fordi at noe av tematikken til tider var gjenkjennelig, samtidig som at flere av diktene er noe rå og sårbare.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge