Omtale; Vargtimen av Geir Tangen

Tidligere i år fikk jeg tilsendt et leseeksemplar av krim-romanen Vargtimen av Geir Tangen. Siden jeg hadde litt flyttekaos i fjor høst, fikk jeg ikke lest den før nå og i dag kommer omtalen av boka.

Beskrivelse fra forlaget
VARGTIMEN er første bok i en ny krimserie fra Haugesund med overbetjent Gabriel Fjell og Kripos-etterforsker Aida Ibrahim i hovedrollene. En fjorten år gammel jente blir funnet hengt i skogen. Snart blir det klart at hun har deltatt i et nettspill som er i ferd med å spre seg blant ungdommer i byen. Et spill der den endelige utfordringen er å ta sitt eget liv. Som fersk etterforskningsleder står politioverbetjent Gabriel Fjell overfor et skremmende scenario. Han må finne den som står bak spillet, og enda viktigere: hindre flere ungdommer i å avslutte sitt eget liv. Men hvordan kan han stanse en gjerningsperson som ikke finnes? Og hvordan stoppe et ungt menneske som ønsker å skade seg selv?

Mine tanker om boka
Vargtimen hadde høyt nok tempo til at den var vanskelig å legge fra seg til tider, samtidig som den tar opp viktige tema i form av selvmord og psykisk helse, spesielt blant unge. Siden jeg i tillegg har bodd i traktene rundt Haugesund selv en periode, var det i tillegg flere kjente lokasjoner i boka.

Vargtimen kan i hvert fall anbefales.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge