Omtale; Et dødelig mørke av Stuart MacBride

For noen få måneder siden var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av krimromanen Et dødelig mørke av Stuart MacBride fra forlaget. Jeg har nå lest den i forbindelse med Cloak and Dagger Mystery Challenge og her kommer omtalen av boka.

Beskrivelse fra forlaget
Kriminalassistent Callum MacGregor hadde en lovende karriere foran seg - inntil han gjorde en skjebnesvanger feil. Nå sitter han fast på avdelingen der politifolk som har dummet seg ut, men ikke kan sparkes, havner, og han kommer ikke til å få sjansen til å være med på en stor mordetterforskning igjen. Da en mumifisert kropp dukker opp på en søppeldynge i Oldcastle, får han i oppdrag å finne ut hvilket museum den har blitt stjålet fra. Snart innser han at det er en kobling til en sak med tre unge, savnede menn. Ved en feil tildeles han en sak som viser seg å bli den største noensinne i Oldcastle.

Mine tanker om boka
Jeg fikk definitivt sansen for denne boka. Det var flere parallelle handlinger som gjorde at Et dødelig mørke ble mer interessant, i tillegg til at det var en god dose humor. Karakterene, spesielt gruppa til Callum, hadde dybde og troverdighet, og det var noe spesielt med samhandlinga gruppa innad selv om de til tider gikk hverandre på nervene.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge