Omtale; Den lille bistroen i Bretagne av Nina George

For et par måneder siden var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av romanen Den lille bistroen i Bretagne av Nina George. Nå har jeg lest den og i dag kommer omtalen.

Beskrivelse fra forlaget
Marianne er godt voksen og vil ut av sitt kjærlighetsløse ekteskap. På en tur til Paris kaster hun seg i Seinen, men blir berget av en forbipasserende. Mens hun er på sykehuset og forsøker å komme til hektene, får hun se et maleri av en idyllisk havneby. Dette blir inspirasjonen som gjør at hun bestemmer seg for å legge ut på et siste eventyr.

Vel fremme i Bretagne blir hun venn med et knippe fargerike personer som møtes på en bistro ved vannkanten. Omgitt av deilig mat, musikk og latter, oppdager Marianne en ny side ved seg selv; lidenskapelig, bekymringsløs og sterk - helt til fortiden innhenter henne.

Mine tanker om boka
Den lille bistroen i Bretagne er kanskje en litt forutsigbar og tidvis klisjéaktig feel-good roman, men det er noe av det som gjør den litt sjarmerende, spesielt hvis en har lest noen litt tyngre romaner rett før en begir seg utpå denne romanen. I tillegg nekter jeg ikke for at det hendte at jeg ble noe sulten mens jeg leste denne, da det ofte blir nevnt mat.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge