Omtale; Farmor si oppskrift - julemat og tradisjoner av Ingrid Sandvik

Da jeg så at jeg kunne forhåndsbestille Farmor si oppskrift - julemat og tradisjoner av Ingrid Sandvik, var jeg ganske kjapp med å bestille. Hendig nok kunne jeg bestille en bokpakke både med den boka, og den forrige, Farmor si oppskrift. I dag skal jeg skrive omtale av den med julemat og tradisjoner.

Beskrivelse fra forlaget
Julematen vi gleder oss til hvert år stammer ofte fra oppskrifter som har gått i arv gjennom generasjoner. Mange av dem finnes i håndskrevne kokebøker hos våre besteforeldre, men alle hemmelighetene er ikke nedskrevet.

All kjærligheten som ligger bak disse tradisjonsrike oppskriftene er det viktig å videreføre til kommende generasjoner. Derfor har vi tatt på oss å samle inn de kulturskattene som skjuler seg på kjøkkenet hos våre besteforeldre. Og vi hyller menneskene som står bak dem.

Det er nemlig våre besteforeldre vi har å takke for våre juletradisjoner, og det er de denne boka handler om.

Mine tanker om boka
Boka er lett oversiktlig og delt inn etter hver farmor/bestemor. Den er fylt med flere kjente oppskrifter, samt noen mer ukjente. Uansett er det en viss sjanse for å bli noe sulten mens en blar gjennom boka, i tillegg til at den kan være fin inspirasjon og et greit oppslagsverk for julemat. Jeg har mine mistanker om at den kan passe fint som julegave for de som liker å lage mat.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge