Omtale; Den lille kafeen i Kabul av Deborah Rodriguez

Da jeg kikket gjennom bokhyllene mine, kom jeg på at jeg hadde Den lille kafeen i Kabul av Deborah Rodriguez liggende. Nå har jeg lest den og i dag kommer omtalen av romanen.

Beskrivelse fra forlaget
På et av de farligste stedene på kloden møtes fem kvinner: Sunny, den stolte kaféeieren, Yasmine, som ble kidnappet fra en avsidesliggende landsby, Isabel, en ambisiøs journalist, Candace, en rik amerikansk kvinne som endelig har forlatt ektemannen for å hengi seg til sin afghanske elsker, og Halajan, en enke som har en hemmelig kjærlighetshistorie som bryter med alle regler i det afghanske samfunnet.

Mine tanker om boka
Jeg er noe todelt når det gjelder boka. Det positive er at den tar opp problemstillinger angående kvinnerettigheter og krigen i Afghanistan, men ulempen med boka er at den er såpass lett at den er mer chick-lit enn noe annet (selv om det er positivt med chick-lit som ikke foregår i den vestlige verdenen). Hadde boka hatt mer dybde, spesielt med tanke på enkelte av temaene den tar opp, hadde jeg likt den bedre.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge