Omtale; De ensomme hjerters bokhandel (Lonely Hearts Bookshop #1) by Annie Darling

For en stund siden leste jeg romanen De ensomme hjerters bokhandel (Lonely Hearts Bookshop #1) by Annie Darling etter å ha kommet over den på Løvås i Stavanger og i dag kommer omtalen.

Beskrivelse fra forlaget
Vi drømmer alle om den store kjærligheten. Kanskje finnes den der du minst venter det?

I den sjarmerende, lille bokhandelen Bookends i Bloomsbury har Posy Morland tilbragt oppveksten blant favorittbøkene sine – romantiske kjærlighetsromaner.

Når Bookends’ eksentriske eier, Lavinia, dør og etterlater butikken til Posy, har Posy overtatt en forretning i fritt fall. Dessuten har hun motvillig fått oppmerksomheten til Lavinias suksessrike dattersønn Sebastian.

Posy får to år på seg til å snu de fatale salgstallene og gjøre Bookends om til den bokhandelen hun alltid har drømt om – en bokhandel fylt av kjærlighetsromaner. Men mens Posy og de ansatte kjemper for at bokhandelen skal overleve, blander den irriterende Sebastian seg stadig inn. Og ikke bare i det virkelige livet, men også i Posys fantasier. For midt i arbeidet dukker de første setningene i en romantisk fortelling opp. Den handler om Sebastian Thorndyke, tredje greve av Bloomsbury, og miss Morland, med de silkemyke, kastanjebrune lokkene.

Mine tanke om boka
Det er en lettlest og sjarmerende roman med humor og bøker. Jeg likte flere av karakterene, selv om det var et par stykker jeg gjerne ville ha klappet til hvis jeg hadde hatt muligheten. Det som derimot irriterte meg litt var at den tidvis var klisjéfylt, samt noe forutsigbar.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge