Omtale; Den gylne tigeren by Hanne Eik

I fjor var jeg såpass heldig at jeg mottok et leseeksemplar av romanen Den gylne tigeren by Hanne Eik fra forlaget. Nå har jeg lest boka og i dag kommer omtalen.

Beskrivelse fra forlaget
Eksotisk underholdningsroman om å møte det man frykter.

Singapore, 2014. I lang tid har Julie strevd for å holde fasaden, men ryktene om ektemannens sidesprang sprer seg stadig i omgangskretsen, og til slutt klarer hun ikke finne mening i alt som skjer. Hun blir reddet – av den minst sannsynlige redningsmann – og havner så langt unna sin vante verden hun kunne komme. Hvordan skal hun klare å finne tilbake til den hun er, i en dampende jungel full av truende dyr og ukjente mennesker?
Den gylne tigeren er en bok om å finne sin plass i en verden man ikke forstår. Om rikdommen i ulike kulturer og om magien i det mellommenneskelige. Det er en bok om kjærlighet. Og ikke minst: om en gyllen tiger.

Mine tanker om boka
Den gyldne tigeren er en hjertevarmende og tankevekkende bok om relasjoner, kulturer, kjærlighet og til dels også miljø. Kan ikke nekte for at jeg en gang i blant hadde lyst til å vri hodet av Julie på grunn av oppførselen hennes, men det er det som er det kjekke med bøker - de skal få en til å tenke.

Den gylne tigeren kan i hvert fall uansett anbefales.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge