Omtale; Det jeg skulle ha sagt - håndbok mot seksuell trakassering av Anja Sletteland og Hannah Helseth

Siden jeg er interessert i feministisk litteratur, endte jeg opp med å låne boka Det jeg skulle ha sagt - håndbok mot seksuell trakassering av Anja Sletteland og Hannah Helseth på biblioteket for en liten stund tilbake. I dag kommer omtalen av boka.

Beskrivelse fra forlaget
Uten å gi hverandre en viss tabbekvote, kan vi legge ned samfunnet. Men det betyr ikke at noen skal finne seg i seksuell trakassering.

Hvor går grensen mellom flørting og trakassering? Hvorfor er det så vanskelig å si ifra? Hvordan kan man forebygge problemet på arbeidsplassen eller skolen, og begrense skaden når den først har skjedd?

Det jeg skulle sagt er håndboken som rydder opp i debatten etter #metoo og som gir konkrete svar på kompliserte spørsmål.

Mine tanker om boka
"Det jeg skulle ha sagt" går i dybden på hva seksuell trakassering er og gir et bra overblikk, samt den er en bok som bør leses, ikke bare i kjølvannet av #metoo, men på generelt basis for å forstå hva det er. I tillegg får boka frem poenget om at selv om kvinner sier ifra, er det ikke alltid noe som blir gjort med det.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge