Smakebit på Søndag; Murder at the Falls (Creature Comforts #3) av Arlene Kay

Det er tid for en ny Smakebit på Søndag, som Betraktninger og Flukten fra virkeligheten har ansvaret for.

Boka jeg skal ta for meg i dag er Murder at the Falls (Creature Comforts #3) av Arlene Kay, og omhandler Perri som lager diverse utstyr til hund og hest i lær. I tillegg er de to Malanois-hundene hennes terapihunder. De har et program på et hjem for eldre, og det oppstår litt problemer for å si det mildt.

Smakebiten jeg skal dele omhandler da Perri og kjæresten hennes reiser for å besøke broren til en av de som bor på eldrehjemmet og det viser seg at vedkommende har Leonbergere.
"To counteract the fading sunlight, our host had thoughtfully illuminated the driveway with floodlights. As we pulled in, a deep, soulful bark sounded a warning. Pruett’s eyes widened, but I knew better. It must have been kismet or something very much like it. To my delight the canine in question was actually Ella’s dream dog—a Leonberger. The giant German working breed frequently topped 150 pounds and looked daunting to a nervous Nellie like Pruett. An enthusiast would see only a furry bundle of love that was cute and cuddly. Instead of charging us, the dog lost interest, heaved a gigantic sigh, and immediately collapsed back on the porch."
Og for de som lurer på hvordan en Leonberger ser ut, så kan jeg bruke Kasper som et eksempel. Det er en tidligere familiehund som dessverre døde sommeren 2018, men kan bekrefte at de er like bamse-aktige som i smakebiten ovenfor.

Comments

  1. Det hørtes ut som en fin bok, en tror jeg at jeg må skrive ned :-) Så nydelig hund! Jeg har også hund, men min er "litt" mindre :-) (Det er grusomt når vi mister dem <3)
    Ha en riktig fin søndag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alltid kjekt med hunder, uansett størrelse. :-)

      Delete
  2. Leonberger har en granne till mig. Den är ännu valp, men oj så stor den redan blivit. Malinoisen som nämns i smaken är jag inte förtjust i, tycker de är för vassa.
    Tack för smakbit o det ljuvliga fotot på hunden

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vær så god. Kan si meg enig i det med malanois-hunder.

      Delete
  3. Tack för smakbiten. Kände inte till just den hundrasen!

    ReplyDelete
  4. Vilket fint foto på hunden. Boken kände jag inte till, verkar trevlig. Tack för smakbiten!

    ReplyDelete
  5. Jag tycker nog att Leonberger är en onödigt stor hund. Svår att ha i möblerade rum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan ikke nekte for at de tar opp "litt" plass.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge