Smakebit på Søndag; Shepherd's Warning av Cailyn Lloyd

Smakebit på Søndag arrangeres ukentlig av Betraktninger og Flukten fra virkeligheten, og i dag hadde jeg lyst til å bli med. For litt siden leste jeg skrekkromanen Shepherd's Warning av Cailyn Lloyd, som blant annet inneholder spøkelser og et tidligere forlatt hus med mange hemmeligheter.

Her er smakebiten jeg valgte ut;
"Laura stared out the back window of the Hall, coffee in hand, lost in thought. Autumn had come, bringing the first omens of the cold winter ahead. At first subtle - a scattering of crimson splotches in the maples - the colors soon multiplied and spread in an explosion of reds and yellows as the poplars, birches, elms, and ashes joined the party. The oaks resisted but soon succumbed to the shrorter days and cooler nights and the coming seasonal death of the winter. On the lake, geese flocked together in anticipation of the day when they would all fly south."

Comments

  1. Tack för smakbiten, det var en målande beskriving

    ReplyDelete
  2. Tack för smakbiten den har jag inte läst. Blir lätt skrämd av spökhistorier.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vær så god. Det finnes nok mange som blir lett skremt av spøkelseshistorier.

      Delete
  3. fin naturbeskrivning. känner inte alls till boken. tack för smakebiten!

    ReplyDelete
  4. Flott smakebit, den fikk meg til å ønske meg mer skrekk i hverdagen. Jeg leste Gillian Flynn sin novelle En hjelpende hånd for litt siden, den er også en spøkelseshistorie, og den fikk meg til å skjelve under slumreteppet. Ha en fin søndag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Er kjekt med litt skrekk i hverdagen for oss som liker det. :-)

      Delete
  5. Spännande smakbit, kände inte till boken, så mycket böcker det finns. Tack för smakbiten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vær så god. Og ja, det finnes utrolig mange bøker der ute. :-)

      Delete
  6. Jeg liker virkelig godt skrekkromaner, så denne noterer jeg meg. Jeg leser bøker i mange ulike sjangre, og akkurat denne sjangeren synes jeg det er vanskelig å finne bøker i. Det er få som anbefaler denne typen bøker slik at en vet hva som kan være godt på forhånd :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du er nok ikke den eneste som liker skrekk. Hvis du er på jakt etter enda mer skrekk, kan du jo sjekke ut Hearthstone Cottage av Frazer Lee. :-)

      Delete
  7. Det var en fin beskrivning av naturen på hösten.

    ReplyDelete
  8. Hej, jag läste nyss en skräckroman jag också, händer inte så ofta. Men de kan vara mycket spännande, tack för smakbit och trevlig söndag

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vær så god. Skrekk-romaner kan være veldig kjekt av og til.

      Delete
  9. Tack för smakbiten! Så spännande, den kände jag inte till!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vær så god. Skal noe til å holde styr på alle bøkene som finnes.

      Delete
  10. Tack för en spännande smakbit!

    ReplyDelete
  11. Vacker beskrivning, men spökhistorier gör mig så jäkla rädd, så jag tror inte jag vågar mig på den :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vær så god. Skal nok ikke tvinge deg til å lese den. :-)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge