Omtale; Vundersmed: Morrigans kall av Jessica Townsend

Tidligere i år var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av fantasyromanen Vundersmed: Morrigans kall av Jessica Townsend. Jeg leste den kort tid etter og i dag kommer omtalen av boka.

Beskrivelse fra forlaget
Fantasi, nye oppdagelser og vennskap venter Morrigan Kråkh når hun flykter fra den dødelige forbannelsen og blir med i det Vunderlige selskap. De lover henne beskyttelse og tilhørighet resten av livet, men Morrigan får ikke den velkomsten hun hadde håpet på. For å gjøre ting verre har Ingenlund gått fra å være en trygg havn til å bli et farlig sted. Medlemmer av det Vunderlige selskap forsvinner, og det er noen som truer Morrigans nye venner og setter de opp mot henne. Og Esra Skrall, den ondeste mannen som noen gang har levd, vil gjøre alt for å lure Morrigan vekk fra det Vunderlige selskap. Morrigan har kanskje overvunnet den dødelige forbannelsen, bestått de farefulle prøvene og blitt med i det Vunderlige selskap, men reisen hennes har bare så vidt begynt. Dette er bok nummer to i serien Ingenlund.
“For one shining, triumphant moment you became a dragon because Wunder grew tired of you being a mouse.”
Mine tanker om boka
Siden jeg hadde lest den første boka i serien og likte den veldig godt, hadde jeg store forhåpninger til denne boka. Jeg ble definitivt ikke skuffet, for å si det slik. Morrigans kall er noe mørkere og med mer å tape, men det gjorde den bare mer spennende etter min mening. Settingen er fremdeles sjarmerende, handlinga er interessant og mange artige karakterer. Boka, og serien, er definitivt verdt å lese.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge