Boktips til årets Mammutsalg

Tatt i betraktning at årets Mammutsalg begynner den 5. mars, tenkte jeg at det ville være passende at jeg kom med en liste over anbefalte bøker en kan kjøpe. Fordelen med Mammutsalget er at det er et assortert utvalg av bøker, så uavhengig av interesser og smak, er det en mulighet for å finne noe som er av interesse. Siden jeg tross alt er en bokdrage, har jeg forhåndsbestilt 13 bøker, men jeg får se hvor mange av dem som jeg faktisk får tak i siden det ofte varierer litt hvilke og hvor mange bøker hver bokhandel kjøper inn.

Hvis du er på jakt etter noen bokanbefalinger i mylderet av Mammutbøker, kan du sjekke ut disse bøkene (tallet framfor titlene er nummeret i katalogen).

Romaner
10 Gåten av Jessie Burton
28 Charlotte av David Foenkinos
63 Menn som hater ulver av Lars Lenth
78 Den forbudte elven av Chigozie Obioma
226 The Hate U Give av Angie Thomas
227 Ringenes Herre av J. R. R. Tolkien
228 Silmarillion av J. R. R. Tolkien

Dikt
146 Dikt av Yahya Hassan
147 melk og honning av Rupi Kaur
149 Av hele mitt hjerte av Håvard Rem

Krim
157 Det som aldri dør av Øistein Borge
175 Ildjegerne av Mons Kallentoft
183 Skinnet bedrar av Agnes Lovise Matre
196 Dragsug av Yrsa Sigurdardottir
206 Evas siste vitne av Tove Alsterdal
212 Syndenes forlatelse av John Hart

Fagbøker
339 60 damer du skulle ha møtt av Marta Breen
433 Ayla the Fox av Leiv Magnus Grøtte/ Silje Elin Matningsdal

Comments

  1. Eg har forhåndsbestilt 6 stykker, og anbefaler 9 på bloggen som eg har funnet i bokhylla.

    Obioma sin har eg bestilt, men den er lest frå før, men eg må ha den i bokhylla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg kjenner til det med å ha lest bøker og ønsket om å ha de i bokhylla. Enkelte bøker "må" en bare ha i hylla.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge