Omtale; Lyst til å drepe av Anki Edvinsson

For lenge siden var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av krimromanen Lyst til å drepe av Anki Edvinsson fra forlaget. Nå har jeg lest den og i dag kommer omtalen av boka.

Beskrivelse fra forlaget
Et mulig terrorangrep ryster den ellers så fredelige byen Umeå. Samtidig skjer et brutalt drap. Er det en sammenheng mellom de to hendelsene? Etterforskerparet Per Bergh og Charlotte von Klint jager skygger i en by lammet av sorg. Parallelt følger vi to sinte, unge menn på vei mot stupet, og en innvandrerjente opplever at livet blir stadig vanskeligere å håndtere.

Mine tanker om boka
Lyst til å drepe var en spennende bok å lese, spesielt hvis en liker krim med fokus på politi, samtidig som en følger noen andre karakterer også. Jeg var usikker på hvem gjerningspersonen i det ene tilfellet, i tillegg til at jeg syntes det var noe hjerteskjærende over historien til Mariam. 

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge