Omtale; Lucifers fall - et Falkener og Wilberg-mysterium av Jan Boris Stene

For en liten stund siden fikk jeg tilsendt et leseeksemplar av krimromanen Lucifers fall - et Falkener og Wilberg-mysterium av Jan Boris Stene. Nå har jeg fått lest den, siden den passet inn under Cloak and Dagger Mystery Challenge og i dag kommer omtalen av romanen, som er den tredje i rekka om Falkener og Wilberg.

Beskrivelse fra forlaget
Sensommeren 1918 bringer en hensynsløs morder død og fordervelse til Trondheim. Flere av byens ledende borgere tas av dage på grotesk vis. Privatoppdager Falkener og hans følgesvenn doktor Wilberg følger sporene til en av byens eliter, der skjelettene i skapene er mange. Uhyggen brer seg hvem blir neste offer? For å stanse de bestialske drapene, må Falkener og Wilberg først finne ut hvorfor morderen begår ugjerningene. 
"Fascinerende lokalkoloritt, godt plott, nifs handling, bra bok. " Ole Jacob Hoel, Adresseavisa

Mine tanker om boka
Dette er den andre Falkener & Wilberg romanen jeg har lest (omtale av I djevelens klør her), og jeg liker den klassiske whodunnit-stilen i samme gate som Agatha Christie og Arthur Conan Doyle. I tillegg er det flere lag i historien, noe som gjør det enda mer interessant, på grunn av dynamikken det medfører. En ekstra bonus er at det foregår i Trondheim, siden jeg en periode bodde i den byen.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge