Omtale; Menn som hater ulver av Lars Lenth

For en liten stund siden var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av romanen Menn som hater ulver av Lars Lenth fra forlaget og nå kommer omtalen.

I de dype skogene i Østerdalen barker ulvehatere og ulveelskere sammen i en kamp på liv og død, spesielt etter en kvinne blir revet i filler av en flokk ulver for første gang på over 200 år. På Evenstad nekter ulveforskermiljøet å akseptere at dette er ulvers verk, men de kjemper en temmelig håpløs kamp frem til den eksentriske eremitten Rino Gulliksen gir dem en hjelpende hånd. Da den konfliktsky advokaten Leo Vangen får et nyss i Rinos planer, tar Leo kontakt med Rino i et forsøk på å forhinde et blodbad.

Personlig likte jeg boka da den var temmelig underholdende, selv om jeg følte at karakteristikken på enkelte ulvehatere kanskje var bittelitt stereotypiske (eller sånn som jeg forestiller meg at stereotypiske ulvehatere er om ikke annet).

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge