Topp ti tirsdag; Bøker jeg leste som universitetspensum

Ny tirsdag og på tide med en ny topp ti tirsdag-liste takket være bokbloggen The Broke and the Bookish. Denne ukens tema var valgfritt innenfor det overordnede temaet "Back to School", så jeg vil ta for meg bøker jeg leste som universitetspensum.


Min liste er denne;

Maus by Art Spiegelman

The Picture of Dorian Gray av Oscar Wilde

Fear and Loathing in Las Vegas av Hunter S. Thompson

The Fall of the House of Usher av Edgar Allan Poe

The Bluest Eye av Toni Morrison

Macbeth by William Shakespeare

Great Expectations av Charles Dickens

Dracula av Bram Stoker

Wuthering Heights av Emily Brontë

Frankenstein av Mary Shelley

Comments

  1. Jeg leste Othello da jeg var på universitetet, og jeg likte det ganske mye.

    Wuthering Heights var en annen utmerket historie. Det var imidlertid ikke tildelt meg. Jeg leste det for moro!

    Her er vår TTT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uavhengig av hva en leser, er det heldigvis mye bra rundt forbi. :-)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge