Omtale; Rose Petal Graves (The Lost Clan 1) av Olivia Wildenstein

Takket være YA Bound Book Tours fikk jeg muligheten til å lese ungdomsromanen Rose Petal Graves av Olivia Wildenstein, og nå kommer omtalen.

Rowan er en relativt rolig by, grunnlagt av Gottwa-indianere for over 200 år siden. Moren til Catori dør tilsynelatende av et hjerteinfarkt, men hun blir funnet ved siden av en oppgravd kiste som manglet et lik, men var fylt med ferske rosenblad. Når begravelsen nærmer seg, ankommer det noen merkelige personer den rolige byen, og når Catori ber dem om å dra, nekter de, fordi fiendene deres, Catori's forfedre var i ferd med å våkne.

Selv om jeg likte boka, var det enkelte ting jeg slet litt med, blant annet hvor irriterende Catori var til tider, at det ikke finnes Gottwa-indianere (hva med å bruke en virkelig indianerstamme hvis en faktisk skal skrive om indianere), samt noen små løse tråder i slutten av boka (sistnevnte problem håper jeg blir ordnet i potensiell bok nummer to siden dette i teorien er bok nummer en i en serie). Vel og merke, boka er fullt brukbar og underholdende lesning hvis en ser bort fra de småtingene jeg nevnte, så ikke bli avskremt.

Det er også en giveaway i forbindelse med denne bokturneen.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge