Omtale; Beveren av Mohammed Hasan Alwan

Da det var Mammutsalg tidligere i år, var Beveren av Mohammed Hasan Alwan en av bøkene jeg kjøpte på campusbokhandelen. I tillegg får jeg muligheten til å krysse av Saudi-Arabia når det gjelder "Land i verden"-prosjektet mitt.

"Jo mer jeg satt og spekulerte ved Willamette, jo mer følte jeg at livet fløt forbi akkurat som strømmen i elva."

Ghalib, som er født og oppvokst i Riyadh, bestemte seg for å flytte til Portland, Oregon. I løpet av boka får en et innblikk i den noe dysfynksjonell familien som han forlot til fordel for Portland. I tillegg har Ghalib hatt et forhold til Ghada i 20 år, mens hun selv har vært gift. Kombinasjonen det å kanskje komme unna storfamiliens klamme klør, det å få klarhet i forholdet til Ghada, eller bare det å få grep om seg selv og egen tilværelse som gjorde at han endte opp på andre siden av Atlanterhavet.

Selv synes jeg det var en bra bok, spesielt med tanke på språket.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge