Omtale; African-American Poetry; An Anthology 1773-1927 redigert av Joan R. Sherman

I forbindelse med Dive Into Diversity-utfordinga, bestemte jeg meg for å lese African-American Poetry; An Anthology 1773-1927 redigert av Joan R. Sherman.

I denne diktsamlinga er det et vidt spekter av tema og forfattere, enten det er Joshua McCarter Simpson med sine satiriske protestsanger (hvor kjente melodier er tatt i bruk), James Madison Bell som hentet inspirasjon fra Tennyson sitt dikt "The Charge of the Light Brigade" eller Charlotte L. Forten Grimké, som forøvrig er en av personene i boka Bursdagsgaven av Sue Monk Kidd (min omtale av den boka finner du her). I tillegg var det dikt av James Edwin Campbell, som skrev på gullah-dialekten, samt Langston Hughes, som var en av forfatterne i The Harlem Renaissance.

Personlig syntes jeg det var noe fascinerende å lese denne diktsamlinga, spesielt siden jeg har studert amerikansk litteratur på universitetet, og fant flere perler av dikt som etter min mening kunne bli brukt som pensum.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge