Omtale; Piken på toget av Paula Hawkins

Jeg hadde lest litt om "The Girl On the Train" av Paula Hawkins på internett, og da jeg så at et norsk forlag skulle publisere den norske oversettelsen, var jeg såpass heldig at jeg fikk tak i et leseeksemplar.

Rachel tar det samme toget hver eneste dag på samme tid og hver morgen ser hun det samme paret spise frokost på verandaen. Problemene starter når Rachel ser en annen mann i hagen en dag og noen dager senere er kvinnen som bor i huset med frokost på verandaen borte.

Selv om debutromanen "Piken på toget" ikke er helt på samme nivå som Hitchcock-filmer, var den fullt brukbar lesing, og med tre kvinnelige forteller-stemmer fikk en tak i historien fra forskjellige vinkler.

Comments

  1. Jeg er halvveis og har både hørt og lest boken. Spennende er det, men ikke sånn at jeg biter meg fast. Gleder meg til slutten :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge