Omtale; Murder on the Orient Express av Agatha Christie

I forbindelse med Back to the Classics utfordringa, bestemte jeg meg for å lese Murder on the Orient Express (Mordet på Orient-ekspressen) av Agatha Christie, som passer inn under kategorien "A Classic That's Been Into a Movie or TV-series".

Rett etter midnatt stopper Orient-ekspressen midt i snøen. Om morgenen ligger Simon Ratchett død i kupeen sin. Isolert på grunn av snøværet, må Hercule Poirot finne morderen blant den døde mannens fiender, før han slår til igjen.

Har lest et par bøker av Christie tidligere, og det er på en måte forståelig hvorfor hun blir kalt krim-dronning. Selv om jeg har sett filmatiseringen for noen år siden, husket jeg ikke hvem morderen var, og funderte litt mens jeg leste.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge