Omtale; The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky

The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky var en av flere bøker jeg leste da jeg var i York. Boka omhandler Charlie, som er freshman på high school. Selv om han ikke er det største nerdet, betyr det ikke at han er populær av den grunn. Sakte, men sikkert blir han dratt inn i en liten vennegjeng og Rocky Horror Picture Show, og han går fra å leve på utkanten til å se hvordan ting ser ut fra dansegulvet.

Fikk meg en latterkule fra tid til annen av å lese om klumsete Charlie sine forøk på finne frem i jungelen av sosiale koder, high school livet generelt og analysene hans. Kanskje litt fordi at jeg til en viss grad kjente meg igjen.

Og for de som liker litt sær lingvistikk-trivia;

Wallflower (noun)

a shy or retiring person who remains unnoticed at social events, especially a woman without a dance partner
 


Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge