Topp ti tirsdag; Karakterer jeg ville hatt med meg på en øde øy

Denne ukens topp ti tirsdag takket være The Broke and the Bookish er hvilke karakterer jeg ville hatt med meg på en øde øy. Noen av dem er for kvaliteter de har, mens andre er av ren underholdningsverdi (i hvert fall nummer ti).


Mine er som følger;
1.       Prof. Van Helsing (fra Dracula)
2.       Dr. Alan Grant (fra Jurassic Park; og ja, det er en bok, ikke bare film)
3.       Hermine Grang (fra Harry Potter)
4.       Gandalf (fra Hobbiten og Ringenes Herre)
5.       Ronja Røverdatter (fra boken med samme navn)
6.       Pippi Langstrømpe (fra boken med samme navn)
7.       Elizabeth Bennet (fra Stolthet og fordom)
8.       Jennifer Government (fra boken med samme navn)
9.       Sheri Foley (fra The Kill Crew av Joseph d’Lacey)

10.   Raoul Duke (fra Fear and Loathing in Las Vegas)

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge