Mammutsalg

Stakk innom en lokal bokhandel etter forelesing idag med en liste over bøker jeg var på jakt etter som var under Mammutsalget.

Jeg endte opp med disse;
Huset ved moskeen av Kader Abdolah
Gravlunden i Praha av Umberto Eco
Den store Gatsby av F. Scott Fitzgerald
Tre sterke kvinner av Marie Ndiaye

og tegneserieromanene basert på disse bøkene
Drageløperen av Khaled Hosseini
Prosessen av Franz Kafka

Flere av disse bøkene har stått på ønskelistene(!) mine en stund, blant annet de tre øverste. Det var noen bøker jeg ikke fant i forbifarten, men jeg tenkte å sjekke bokhandelen på campus imorgen, siden jeg har to timer fri mellom forelesing i senmiddelalder-historie og seminargruppe i Ex.phil (aka filosofi).

I tillegg må jeg lete og se om jeg finner kvittering fra tidligere i år, siden Norsk Byhistorie igjennom 1300 år boka av Knut Helle m.fler var på Mammut-salget og campusbokhandelen var så snille med oss studenter av det emnet at vi kan få tilbake mellomlegget hvis vi har gyldig kvittering.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge