Omtale; Djeveldansen av Tore Aurstad og Carina Westberg

I fjor var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av krimromanen Djeveldansen av Tore Aurstad og Carina Westberg fra forlaget. Nå har jeg til slutt lest den og i dag kommer omtalen.

Beskrivelse fra forlaget
Fascinerende personer, eksotiske miljøer og hendelser som vil holde deg limt til sidene: la Djeveldansen lede deg inn i Kristianias farligste miljø. Året er 1900, og Kristiania rammes av flere drap der likene er ille tilredt. Fullmektig Theodor Wulfsberg og hans betjent Bernt Nystuen frykter at Kristiania står over for en lystmorder som Londons Jack the Ripper. En særegen tatovering leder etterforskerne til et miljø med utspring i Berlins dekadente kunstnerkretser. Motivkretsen er mørk og dristig, og snart avdekkes også forbindelser til en kynisk underverden. Djeveldansen er i gang!
Tore Aurstad og Carina Westberg er forfattere og oversettere. Sammen har de skrevet en rekke bøker for barn og unge, der mysteriet står i fokus. De krimdebuterte med den kritikerroste romanen Blodpenger i 2012, der Wulfsberg og Nystuen ble introdusert som etterforskerpar i Kristiania på begynnelsen av det 20. århundre. Djeveldansen er tredje roman i serien.

Mine tanker om boka
Selv synes jeg det var en interessant roman, spesielt med tanke på persongalleriet og plottet. Hvis en liker historisk fiksjon og krim, er det en roman jeg kan anbefale.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge