Omtale; Camille av Pierre Lemaitre

Jeg kjøpte Camille av Pierre Lemaitre på Mammutsalget sist måned, siden jeg tross alt har lest de to andre bøkene i trilogien om Camille. Nå har jeg lest denne og i dag kommer omtalen.

Beskrivelse fra forlaget
Camille Verhoevens nye kjæreste er vitne til et ran i nærheten av Champs Elysees i Paris. Hun blir skutt, overlever ved et rent mirakel, men er skadet for livet. Saken blir en besettelse for kriminalførstebetjenten. Han vet at gjerningsmannen vil gjøre hva som helst for å spore opp kjæresten og kvitte seg med et brysomt vitne.
De to mennene går inn i en kamp på liv og død, der kriminalførstebetjenten er villig til å ofre mange av sine prinsipper. Til slutt er man usikker på hvem som er jegeren og hvem som er offeret i dette spillet.

Mine tanker om boka
Camille var såpass spennende at jeg endte opp med å lese den ut i løpet av en dag og jeg likte gjensynet med den kortvokste etterforskeren. Det som irriterte meg med denne boka, var at jeg syntes det var et par løse tråder på slutten, men bortsett fra det så var det en interessant bok med høyt tempo.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge