Omtale; Det henger en engel alene i skogen av Samuel Bjørk

Jeg kjøpte krimromanen Det henger en engel alene i skogen av Samuel Bjørk under årets Mammutsalg. Nå har jeg lest den og i dag kommer omtalen av boka.

Beskrivelse fra forlaget
En seks år gammel jente blir funnet hengt i et tre i Maridalen utenfor Oslo. Hun er iført en dukkekjole, har en skolesekk på ryggen og en lapp rundt halsen der det står «Jeg reiser alene». Politietterforsker Holger Munch blir satt på saken. Han får i oppdrag å lokalisere et menneske med helt spesielle evner, en venn og en tidligere kollega, den unge politikvinnen Mia Krüger. Hun har brutt all kontakt med omverdenen, og befinner seg nå alene på en liten øy utenfor Trøndelag. Holger Munch er en av landets beste etterforskere. Mia Krüger ønsker å ta sitt eget liv. Den lille jenta i treet blir en slags forløsning for dem begge. De returnerer til den spesielle etterforskningsenheten i Oslo de tidligere har vært en del av, fast bestemt på å løse dette mysteriet. De vet lite og ingenting om hvilket mareritt som skal møte dem. Det henger en engel alene i skogen ble nominert til Bokhandlerprisen 2013.

Mine tanker om boka
Jeg har allerede lest en bok i serien om Holger Munch og Mia Krüger, så jeg visste sånn noenlunde hva jeg gikk til. Det er en spennende pageturner og en blir kjent med de to overnevnte etterforskerne. Så hvis en er på jakt etter en interessant krimroman, kan boka anbefales.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge