Omtale; Ruffen gifter seg av Tor Åge Bringsværd og Thore Hansen

Tatt i betraktning at jeg har vokst opp med bøker om Ruffen, klarte jeg ikke å motstå fristelsen da jeg kom over Ruffen gifter seg da jeg så den på biblioteket, og nå kommer omtalen.

Sjøormen Ruffen har forelsket seg i den japanske dragen Hamayoko, og da han frir til henne, sier hun "ja". Det er bare en liten hake; familiene deres er ikke helt begeistret for tanken siden de er så forskjellige. Mer dramatikk blir det når Hamayoko ikke kommer tilbake til avtalt tid etter å ha besøkt dragefamilien sin. Ruffen lurer på om det kanskje kan ha skjedd henne noe og han må dermed i gang med en redningsaksjon.

Siden jeg allerede hadde sans for andre bøker om Ruffen, var det ikke vanskelig å like denne også, kanskje spesielt med tanke på det underliggende budskapet at selv om en kanskje er forskjellige er det fullt mulig at en kan akseptere hverandre og potensielt ha et forhold.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge