Omtale; Ravnens time av Roar Ræstad

For en liten stund siden var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av romanen Ravnens time av Roar Ræstad fra forlaget. Nå har jeg lest boka og i dag kommer omtalen.

Beskrivelse fra forlaget
Juli 1943. Det er høysommer i Trondheim da en tysk marineoffiser og hans unge NS-kjæreste blir funnet brutalt drept. Tyskerne er allerede hevntørste etter luftangrepet mot byen for to dager siden og nå skal noen få svi. Statspolitibetjent Gabriel Navarseth lever farlig der han sjonglere etterforskningen mellom norsk politi og Gestapo. Samtidig som han fortsetter sitt arbeid for motstandsbevegelsen, driver norske angivere sitt dødelige dobbeltspill. Hvem kan man stole på i slik en tid? Når så Gabriels tidligere flamme dukker opp i byen blir sommervarmen nesten uutholdelig.

Mine tanker om boka
Siden jeg har en viss interesse for krim, samt andre verdenskrig, var dette definitivt en bok for min del. Det er nok action til at boka er fengende, uten at det er overdrevet makabre mord og beskrivelser av disse.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge