Omtale; Med mine øyne av Sheena Kamal

For noen måneder siden var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av romanen Med mine øyne av Sheena Kamal fra forlaget. Siden den passet inn i Cloak and Dagger Mystery Challenge, har jeg nå lest den og i dag kommer omtalen av boka.

Beskrivelse fra forlaget
Hun trodde hun hadde lagt fortiden bak seg. Men hun tok feil.

En natt får Nora Watts en telefonsamtale som bringer fortiden tilbake i livet hennes. Datteren hun adopterte bort for 15 år siden, er forsvunnet. Ettersom Bonnie har rømt hjemmefra flere ganger før, tar ikke politiet forsvinningen på alvor. Nora er nå adoptivforeldrenes siste, desperate håp.

Etter å ha vokst opp i fosterhjem, og med en fortid preget av vold og smerte, vet Nora hva som kan skje med forsvarsløse jenter på gata. Hun har kjempet hardt for å legge det gamle livet bak seg. Motvillig begynner hun likevel å lete etter Bonnie. Med hunden som eneste selskap begir hun seg ut i regnvåte gater, vel vitende om at hun kommer til å åpne sår som aldri har grodd.

Gravingen hennes avdekker konspirasjoner, bedrageri og vold, og leder henne inn i et farlig spill. Til slutt støter hun på det hun frykter aller mest. Alt for å redde et barn hun aldri ville ha, men som har arvet de svarte øynene hennes.

Mine tanker om boka
Med mine øyne er en altoppslukende og fengslende bok som det er vanskelig å legge fra seg. Selv om Nora er langt fra perfekt, heier en allikevel på henne og håper på at alt skal ordne seg.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge