Omtale; Gutten som elsket rådyr av Samuel Bjørk

For en liten stund siden var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av krimromanen Gutten som elsket rådyr av Samuel Bjørk fra forlaget og i dag kommer omtalen av romanen.

Beskrivelse fra forlaget
Det er jul. En eldre mann sitter i bilen sin på vei over fjellet. Han får plutselig øye på noe i mørket der fremme, og får med nød og neppe stoppet. I snødrevet foran ham står en liten gutt. Blå på leppene. Med et rådyrhorn på hodet. Fjorten år senere blir en ung jente funnet død i et fjellvann, ikke langt unna. Jenta er kledd som en ballettdanser. Ved bredden står et fotoapparat. I lyngen ved vannkanten ligger en side fra barneboka Brødrene Løvehjerte. Mia Krüger jages fortsatt av tvillingsøsterens død. Holger Munch har vært ute i permisjon for å ta seg av datteren. Sammen dras de inn i denne merkelige og intrikate saken, fast bestemt på å finne en snarlig løsning. Men lite vet de. Om hva som snart skal møte dem.

Mine tanker om boka
Gutten som elsket rådyr er en fengslende bok som jeg slet med å legge fra meg. Boka har høyt tempo til tider og et interessant plot, i tillegg til at en får litt innblikk i personligheten til enkelte av karakterene, som for eksempel Mia. Hvis en er på jakt etter interessant krim, kan boka definitivt anbefales.

Comments

  1. Denne har jeg også lyst å lese, har likt det andre jeg har lest av forfatteren :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge