Topp ti tirsdag; Ti litterære navn jeg kunne tenkt meg å kalle opp dyrene mine etter

Ny tirsdag og på tide med en ny topp ti liste takket være bokbloggen The Broke and the Bookish. Denne ukens tema var ti litterære navn jeg kunne tenkt meg å kalle opp dyrene mine etter.


Listen min er som følger;

Annabelle fra diktet Annabelle Lee av Edgar Allan Poe
Elizabeth fra Stolthet og fordom av Jane Austen
Lolita fra Lolita av Vladimir Nabokov
Birk fra Ronja Røverdatter av Astrid Lindgren
Weetzie fra Weetzie Bat serien av Francesca Lia Block
Karou fra Ønskemesterens datter trilogien av Laini Taylor
Victoria fra Victoria av Knut Hamsun
Marco fra Nattens sirkus av Erin Morgenstern
Hermine fra Harry Potter serien av J. K. Rowling
Cassia fra Cassia av Lanette Kauten

Comments

  1. I like Annabelle and Elizabeth both a lot- classy names.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge