Omtale; Biter av lykke av Anne Ch. Østby

For en liten stund siden var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av romanen Biter av lykke av Anne Ch. Østby, og nå kommer bokomtalen.

Vennegjengen Kat, Ingrid, Maya, Lisbeth og Sina spres etter videregående. Ukonvensjonelle Kat er den som kanskje har rørt mest på seg, og endte opp som kakaoplantasjeeier på Fiji i voksen alder. Nå er de alle nærmest pensjonister, og Kat inviterer resten av vennegjengen ned til Fiji slik at de kan starte et nytt liv, på Kat sin kakaoplantasje og bo i et slags kvinnekollektiv.

Personlig synes jeg det var en koselig bok å lese, spesielt siden en tidvis risikerer å drømme seg litt vekk fra det noe kalde Norge. I tillegg kommer dynamikken mellom kvinnene godt frem i boka, og jeg vil tro at det er mange som kan kjenne seg igjen i en eller flere av karakterene, samt den tidligere nevnte dynamikken.

Comments

  1. Denne likte jeg også godt, mangel på B12 gjorde at jeg følte meg litt svimete, så jeg assosierte meg veldig med hun med demens :) Nå er mitt hode på plass igjen, og jeg kan fremdeles stille meg bak en anbefaling :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kjekt å se at jeg ikke var den eneste som likte boka. :-)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge