Topp ti tirsdag; Sitater fra bøker jeg har lest i år

Ny tirsdag og ny topp ti liste takket være The Broke and the Bookish. Denne ukens tema er sitater fra bøker jeg har lest i år.

Her er noen av favoritt-sitatene mine;

  1. Alle vil man skal være vanlig. Alt man lærer av andre, er å ikke være annerledes. Men jeg var annerledes. Jeg kunne ikke noe for det. (Fra Djevelfjellet av Deon Meyer)
  2. De færreste vil være anstendige, de har alle noe i seg som ønsker å være annerledes, men de har ikke mot. Alle er for redde for at andre skal si noe. (Fra Djevelfjellet av Deon Meyer)
  3. My doctrine is this; that if we see cruelty or wrong that we have the power to stop and you do nothing, we make ourselves sharers in the guilt. (Fra Black Beauty av Anna Sewell)
  4. Why do you need a God and a paradise to be happy? Can't you make your own happiness in this world? (Fra Germinal av Émile Zola)
  5. By focusing on how women look instead of how we feel and think, society silences our voices. By making us objects of beauty, it takes away our spirits and our souls. (Fra Things I Have to Tell You av Betsy Franco)
  6. Det er ikke sant at tiden leger alle sår. Noen ganger legger den bare på et plaster - det svir forjævlig når det blir revet av. (Fra Sanger til Gry av Lars Helle)
  7. Jeg kan ikke se for meg mange norske kvinner som ville tatt med seg sin bedre halvdel for å høre hva han har å si om undertøyet hennes. Kanskje vi burde det. (Fra Hvite jenter synger ikke blues av Martine Johansen)
  8. Penger og eiendeler er likevel ikke det eneste som gir status, men er en del av jaget etter den etablerte og standardiserte suksessen. Det å ha et fast arbeid å gå til om morgenen eller en grad fra en utdanningsinstitusjon er med på å måle hvor flink du er å spille statusspillet. (Fra Hvite jenter synger ikke blues av Marianne Johansen)
  9. Det å elske kunne være himmelsk vakkert, samtidig gjøre forbasket vondt. (Fra Jordtårer av Frode Eie Larsen)
  10. Love is not the monster, not at all. True love is the thing that makes life bearable. That reveals life's beauty. (Fra Beyond the Pale Motel av Francesca Lia Block)

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge