Omtale; Der sirkelen slutter av Lars Helle

I forbindelse med Cloak and Dagger Mystery Challenge, fant jeg ut at jeg skulle lese Der sirkelen slutter av Lars Helle.

Våren 2009 og det nærmer seg seriestart i Tippeligaen i Stavanger. Den tidligere politietterforskeren Gunnar Holt som nå har blitt privatetterforsker ender opp med å få et oppdrag av treneren til Viking. Bilulykker med dødelig utfall og drapsforsøk på Viking Stadion er noe han må forholde seg til de kommende ukene. Etter hvert som ting blir avslørt, viser det seg at det er ikke noe som kalles tilfeldigheter.

"Selvsagt visste jeg at det var menneskelig å feile. I det siste hadde jeg vært så selvkritisk at det å koke eggene et halvt minutt for lenge kunne utløse en depressiv reaksjon."

Jeg har lest et par andre bøker av Lars Helle tidligere i høst, og følte at denne boka var den svakeste, men den er fullt lesbar allikevel (ulempen med å lese bøker av samme forfatter tett oppi en annen er at en kan risikere og sammenligne litt for mye).

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge