Omtale; Arven fra familien Palmisano av Rafel Nadal

Tidligere i år var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av den historiske romanen Arven fra familien Palmisano av Rafel Nadal fra forlaget. Nå har jeg lest den og i dag kommer omtalen av boka.

Beskrivelse fra forlaget
Første verdenskrig raser, og i en liten landsby i Sør-Italia blir det født en gutt og ei jente, med bare noen minutters mellomrom.

I skyttergravene på slagmarken har fedrene deres nettopp dødd. Nå er alle mennene i Vitantonios familie døde - alle 21. Alle unntatt Vitantonio.

De to barna vokser opp sammen, langt fra krigens redsler. Men moren til Vitantonio vil gjøre alt hun kan for å beskytte sønnen fra den forbannelsen som ser ut til å hvile over slekten - så hun lyver. Det er en løgn som binder Vitantonio og jenta han deler fødselsdag med, sammen. Men når en ny krig truer, kan den drive dem fra hverandre ...

Arven fra familien Palmisano er en stor roman om en liten by blant fjellene i Sør-Italia, og to fryktelige verdenskriger og familiebånd som er sterkere enn døden.

Mine tanker om boka
Det var en oppsslukende bok som jeg slet med å legge fra meg. Den er bra skrevet, tidvis hjerteskjærende og kan definitivt anbefales.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge