Omtale; Adventstid - med aktiviteter i kalenderen for hele familien av Sonia Anita Jensen

Siden jeg har omtalt og skal omtale en bunke med julebøker nå i desember, tenkte jeg at det kunne være passende at jeg omtalte Adventstid - med aktiviteter i kalenderen for hele familien av Sonia Anita Jensen. Boka var jeg forøvrig såpass heldig at jeg fikk tilsendt som leseeksemplar fra forlaget for en liten stund siden.

Beskrivelse fra forlaget
I en tid der vi kan kjøpe det meste for penger, trenger vi å bli minnet på gleden ved jula og verdien i adventstidens forventning og spenning. Adventstid. Med aktiviteter i kalenderen er en inspirasjonsbok for småbarnsforeldre som ønsker et alternativ til pakkekalenderen, og som gjerne vil skape rom for samvær og kos med barna i dagene frem mot jul. Boken er fylt med ideer til hyggelige opplevelser for hele familien og prosjekter som kan gjøres både ute og inne. Her er det baking og bading, tradisjon og nyskaping, håndarbeid, stjernetitting og ekspedisjoner i Hundremeterskogen. Her finner dere opplevelser for store og små og forslag til elleville og morsomme påfunn som kan snu en travel tid bitte litte grann på hodet. Boken gjør det lett å lage egne juletradisjoner og samtidig forankre dem i tradisjon og kulturarv. Adventstid. Med aktiviteter i kalenderen er rikt illustrert og oversiktlig, med forslag til aktiviteter både til de dagene som er travle og til dem med bedre tid.

Mine tanker om boka
Som nevnt i beskrivelsen av boka, er den lett oversiktlig og oppdelt slik at en kan finne ting for både travle dager og dager med bedre tid, noe som er temmelig hendig. Selv om jeg ikke har unger selv, er det mange ting som jeg vil tro unger vil ha sans for, og enkelte aktiviteter kan nok også tilpasses vokse (jeg kan da ikke være den eneste voksne personen som liker å bake julekaker, samt leke med tanken på å hogge mitt eget juletre). Boka har definitivt sin sjarm og hvis en er på jakt etter en "motgift" til alt kjøpepresset før jul, kan boka anbefales.

PS. Hvis noen er ble inspirert til å hogge sitt eget juletre, kan en sjekke ut denne siden for å finne plasser en kan gjøre det.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge