Smakebit på Søndag; Craving

Det er søndag igjen og på tide med en ny smakebit. Temaet "Smakebit på Søndag" er en gjenganger hos Flukten fra virkeligheten.

Boken jeg skal ta for meg denne gangen er "Craving" av Kristina Meister, som jeg fikk tak i via Early Reviewers på Library Thing. Det hele begynner når Lilith Pierce's lillesøster begår selvmord og Lilith må ordne opp. Noen dager etter når hun skal til rettsmedisineren, viser det seg at det hele var en snodig drøm, men det er da selve historien begynner.

He turned and leaned back, his elbows on the rail, his eyes staring up at the skylight. He looked like a child, innocent and mischievous all at once. "At the risk of sounding repetitive, desire is the cause of suffering, and suffering causes one to lose clarity."
"That’s very important to you, clarity?"
He nodded slowly and found me again. "Right perception breeds right action."

Comments

  1. Oi,denne virker veldig spennende.Dette var en ukjent forfatter for meg,noterer denne ned på ønskelisten min.Tusen takk for boktips og smakebit:-)

    ReplyDelete
  2. Dette virket som en veldig spennende bok. Jeg må lese mer om den! Takk for tips og ha en fin søndag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det kan godt hende at boka kan være noe for deg, men kan dessverre ikke love noe. Ha en fin søndag du også. :-)

      Delete
    2. Nei, det ville være vanskelig :-) Jeg slo den opp for å lese mer om den og det så absolutt ut som min stil :-)

      Delete
    3. Når jeg ser hva du kommenterer som her inne gikk det opp for meg hvem du er :-D Jeg forstod ikke det da du kommenterte his meg, beklager!
      Håper det står bra til på universitetet?

      Delete
    4. Ta det med ro, ble ikke fornærmet av den grunn. ;-)

      Går greit på universitetet, selv om det har vært noe kaotisk i det siste med innleveringer og eksamener, men jeg koser meg nå ihvertfall.

      Hvordan går det på biblioteket? Litt mer bøker å sette på plass nå siden jeg har forduftet?

      Delete
    5. Huff, det er tragisk med bøker som må settes på plass! Du er høyt savnet!! Og det gjelder av oss alle 3 for det har vi snakket om :-)

      Delete
    6. Jeg legger til bloggen din på blogglisten min og liker deg på Facebook :-) Det blir fint å følge bloggen din!

      Delete
    7. Jeg kan jo godt innrømme at jeg savner å virre rundt med boktrallene fulle av bøker som må settes på plass. Nå er det mer "kaste bøker veggimellom når jeg får nok av pensumet"-konseptet.

      Koselig at du vil følge bloggen min, men må advare om at det kan være at det blir noe pensum innimellom.

      Forresten, har mistanker om at du ville likt foreleseren jeg har i amerikansk litteratur. Han er hyggelig, snodig på en positiv måte og han har til og med action-figur (!) av Edgar Allan Poe.

      Delete
  3. Det låter som en spännande bok.

    ReplyDelete
  4. Klok smakebit :) God søndag til deg.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge