Omtale; Ved elven av John Hart

I forbindelse med Cloak and Dagger Mystery Challenge, endte jeg opp med å lese Ved elven av John Hart og i dag kommer omtalen av romanen.

Beskrivelse fra forlaget
"Ved elven burde én gang for alle avgjøre spørsmålet om thrillere og spenningsbøker også kan være stor litteratur," skrev Publishers Weekly ved utgivelsen i USA, og samme år ble boken tildelt den høythengende Edgar-prisen. Fem år etter at han ble frikjent for drap, vender Adam Chase tilbake til sin barndoms by, men der møter han en utbredt mistanke om at han likevel var skyldig i forbrytelsen. Han forsøker å gjenoppta kontakt med familie, kjæreste og venner, men kort tid etter hjemkomsten blir han antastet og banket opp, og når nye lik begynner å dukke opp, vender hele byen seg mot ham. Han oppdager gradvis at menneskene han har kjent hele livet, bærer på uhyggelige hemmeligheter - og at sannheten om drapet han ble tiltalt for, er mer skremmende enn han kunne ha forestilt seg.

Mine tanker om boka
Jeg leste Syndenes forlatelse av samme forfatter tidligere, så jeg visste sånn cirka hva jeg gikk til og Ved elven skuffet ikke. En blir kjent med karakterene, spesielt Adam, og boka var spennende nok til at jeg leste den ut på en kveld.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge