Topp ti tirsdag; Bøker med skeive karakterer

Ny tirsdag og dermed på tide med en ny topp ti tirsdag liste takket være bokbloggen The Broke and the Bookish. Siden denne ukens tema var valgfritt på grunn av et avbrekk, fant jeg ut at jeg ville skrive en liste med bøker som har skeive karakterer (med hovedfokus på homofile, bifile og lesbiske, da jeg ikke har lest så mange bøker om transseksuelle).

Min liste er denne;
Weetzie Bat av Francesca Lia Block

Blå er den varmeste fargen av Julie Maroh

Smaken av fløyel av Sarah Waters

Farvel til Eddy Bellegueule av Edouard Louis

En duft av kanel av Samar Yazbek

Mandelen av Nedjma

If You Could Be Mine av Sara Farizan

Cassia av Lanette Kauten

Two Boys Kissing av David Levithan

For the Clan av Archer Kay Leah

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge