Thursday Quotables; Germinal av Émile Zola

Bokbloggen Bookshelf Fantasies har det ukentlige temaet Thursday Quotables, og denne uken bestemte jeg meg for å ta med et veldig kort sitat fra Germinal av Émile Zola (omtale av boka kommer om noen dager).


"Why do you need a God and a paradise to be happy? Can't you make your own happiness in this world?"

Personlig hadde jeg litt sans for dette sitatet, fordi at jeg av og til føler at mange ikke kommer på at de kan være sin egen lykkesmed, og ikke basere seg på at noen eksterne kilder skal gi dem det de er på jakt etter.

Comments

  1. Nice, thought-provoking quote.
    What is the book about?

    Here's mine http://theoldshelter.com/thursday-quotables-letting-go/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for the comment. The book is about miners who went on strike in the 1800's (the very short description of the plot).

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge