Making Up for Monday; Favorittbibliotek

Takket være bokbloggen An Avid Reader, som har det ukentlige temaet "Making Up for Monday", kommer jeg i dag til å skrive om favoritt biblioteket mitt.

Jeg kan innrømme at jeg har lånekort hos "noen" bibliotek siden jeg har vært blant de som har flyttet litt på meg igjennom årene (greit, det er åtte totalt, men med det nasjonale lånekortet, tar det ikke stor plass i lommeboka). Det er egentlig litt vanskelig å velge bare ett bibliotek blant favorittene, men et av de som definitivt er på topp tre lista er Trondheim folkebibliotek.

Det er stort og har fullt brukbart utvalg av bøker, i tillegg til at det er arkitektonisk interessant med kombinasjonen kirkeruiner, gammelt rådhus, og et nyere påbygg som blander det hele sammen. I tillegg har en bibliotekskafeen Gjest Baardsen som en kan finne i rådhusdelen av bygget, og kafeen har en sjarmerende atmosfære (eller hadde det ihvertfall når jeg bodde der, men vet ikke om det har forandret seg siden). Jeg endte nærmest opp som stamgjest på den kafeen i den perioden jeg bodde i bartebyen, og ihvertfall i den tiden hadde de gode brownies.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge