Omtale; Nærkamp av Axel Hellstenius og Line Halsnes

Siden jeg har en forkjærlighet for tegneserieromaner, lånte jeg Nærkamp av Axel Hellstenius og Line Halsnes på biblioteket nå i sommer.

Nærkamp er tegneserieroman-versjonen av romanen Fittekvote, og forteller om befalseleven Victoria Bakke som ganske fort skjønner at befalsskolen er noe annet enn frisørsalongen hun jobbet i tidligere. Forholdet til typen må holdes hemmelig, samtidig som hun får testet grensene sine både fysisk og mentalt.

Jeg ser potensialet i denne tegneserieromanen, men nettopp fordi det er tegneserieroman følte jeg at jeg gikk glipp av en god del detaljer. Kanskje orginalromanen er bedre?

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge